RUOKAVALIOT

Tällä sivulla on valikoima valmiita ruokavalioita ja reseptikokelmia. Ruokavalioiden oletuksena on, että olet kaikkiruokainen eikä sinulla ole allergioita. Kerro jos et pysty käyttämään esim. maitoa, niin muokkaan ruokavaliota sen mukaan. Saat tottakai muokata ohjeita myös oma-aloitteisesti. Itse päätät miten tarkkaan haluat ohjelmaa noudattaa. Ruokavalioissa ei ole mitään tiettyä kestoa vaan niitä voi noudattaa niin kauan kuin homma tuntuu toimivan.

Ruokien määrät on ilmoitettu esim. näin: 85 g (1 dl) riisiä tai 400 g perunaa (4 keskikokoista). Keittiövaaka on siis hyvä apuväline, jotta pystyt tarkasti seuraamaan minkä verran ruokaa lautaselle menee, mutta monet asiat pystyt arvioimaan ilman vaakaakin. 150 g kanaa on puolet 300 g paketista tai 100 g raejuustoa on puolet 200 g purkista. Kysy lisätietoa jos näissä tulee ongelmia.

Jos et koe tarpeelliseksi seurata kaloreita, mutta haluat oppia syömään terveellisemmin, niin voit tilata pelkästään ison kokoelman reseptejä. Reseptejä löytyy sekä sekasyöjälle että vegaanille ja ne ovat kaikki helppoja valmistaa.

Ruokavalio 1600 kcal (5 ateriaa)

Tämä ruokavalio sopii laihduttajalle. Päivän syönnit jakautuvat viiteen ateriaan ja niihin on eri vaihtoehtoja. Kun syöt ohjelmassa olevia ruokia, niin mitään ei tarvitse laskea, koska se on hoidettu valmiiksi. Valitset vain vaihtoehdoista sopivan tuntuisia ruokia. Huom! Tämä kalorimäärä on tiukka. Useimmille laihduttajille 2000 kcal voi olla sopivampi määrä aloittaa. Hinta 35 euroa.

Ruokavalio 1600 kcal (3 ateriaa)

Tässä ruokavaliossa syödään vain kolme ateriaa päivässä. Näin ollen tulee siis syötyä enemmän ruokaa kerralla. Jos sinulla ei ole aikaa istua alas syömään viidesti päivässä tai sinusta tuntuu muuten vain paremmalta syödä kerralla isompi määrä ruokaa, niin valitse tämä vaihtoehto. Aterioille on useampi vaihtoehto. Hinta 35 euroa.

Ruokavalio 2000 kcal (5 ateriaa)

Tämä kalorimäärä sopii myös useimmille laihduttajille. Jos liikkuu aktiivisesti, niin 1600 kaloria voi olla liiankin tiukka. Siihen voi toki siirtyä jossain vaiheessa, mutta tämä 2000 kaloria on varmasti monelle ihmiselle sopiva määrä aloittaa. Päivän syönnit jakautuvat viidelle aterialle, joihin on useampi vaihtoehto. Hinta 35 e.

Ruokavalio 2000 kcal (3 ateriaa)

Tässä ruokavaliossa syödään vain kolme ateriaa päivässä. Näin ollen tulee siis syötyä enemmän ruokaa kerralla. Jos sinulla ei ole aikaa istua alas syömään viidesti päivässä tai sinusta tuntuu muuten vain paremmalta syödä kerralla isompi määrä ruokaa, niin valitse tämä vaihtoehto. Kaikille aterioille on useampi vaihtoehto ja kaikissa on sama kalorimäärä. Hinta 35 e.

Ruokavalio 2500 kcal (5 ateriaa)

Tämä kalorimäärä vastaa monen aktiivisesti liikkuvan ihmisen energiankulutusta. Päivän syönnit jakautuvat viiteen ateriaan, joihin on useampi vaihtoehto. Tähän sisältyy erikseen treenipäivän ja lepopäivän ruokavalio. Treenipäivälle on treenin aikana käytettäviä lisäravinnesuosituksia. Jos et halua treenijuomiin sijoittaa, niin syö sitten aina lepopäivän mukaisesti. Ruokavalion kylkeen voit ostaa Treeniohjelmat-sivulta tavoitteisiisi sopivan liikuntaohjelman. Hinta 35 euroa.

Ruokavalio 2500 kcal (3 ateriaa)

Tässä ruokavaliossa syödään vain kolme ateriaa päivässä. Jos sinulla ei ole aikaa istua alas syömään viidesti päivässä tai sinusta tuntuu muuten vaan paremmalta syödä kerralla isompi määrä ruokaa, niin valitse tämä vaihtoehto. Tätä ruokavalioita noudatin itse useamman vuoden ajan. Tällä hetkellä syön hieman enemmän. Hinta 35 euroa.

Ruokavalio 3000 kcal

Tämä ruokavalio sopii kovaa treenaavalle ihmisille. Jos haluat kasvattaa lihasta ja voimaa, niin tämä on todennäköisesti sinulle sopiva kalorimäärä. Tässä on erikseen ruokavalio treenipäivälle ja lepopäivälle. Treenipäivänä on mukana lisäravinnesuosituksia, mitä voi treenin aikana käyttää. Jos et treenijuomiin halua sijoittaa, niin syö sitten aina lepopäivän mukaisesti. Noudatan itse tällä hetkellä tällaista ruokavaliota. Ruokavalion lisäksi voit ostaa Treeniohjelmat-sivulta lihaskasvuun tähtäävän treeniohjelman. Hinta 35 euroa.

Reinon reseptit

Tähän kokoelmaan sisältyy laajasti erilaisia sekaruokia ja kasvisruokia. Kaloreita ei ole näistä resepteistä laskettu, mutta kaikki ovat terveellisiä ja helppoja valmistaa. Reseptejä löytyy smoothieista keittoihin ja kastikkeisiin, eikä jälkiruokiakaan ei ole unohdettu. Yllä olevien ruokavalioiden ateriat ovat hyvin yksinkertaisia fitness-ihmisille sopivia ruokia. Jos haluat enemmän vaihtelua ja vaihtoehtoja, niin tästä kokoelmasta saat sellaisia. Hinta 19 euroa.

Reinon vegaanireseptit

Tämä kokoelma sisältää 19 vegaanille sopivaa kasvisruokaa. Näillä resepteillä vegaaniksi siirtyminen on helppoa ja terveellistä. Aterioita on smoothieista kastikkeisiin ja keittoihin, eikä jälkiruokiakaan ei ole unohdettu. Näistä löytyy paljon proteiinipitoisia ruokia, jotka sopivat treenaavalle ihmiselle! Kaikki reseptit ovat myös helppoja ja nopeita valmistaa. Hinta 14 euroa.

Kerro sähköpostilla minkä ruokavalion tai reseptikokoelman haluat tilata. Saat vastausviestinä maksuohjeet ja heti kun maksu näkyy tilillä, saat ruokavalion pdf-tiedostona. Sähköposti: holopainen.reino@gmail.com